2. პროექტის მთავარი იდეა (თემა): მოსწავლეები ადგენენ რომელიმე ისტორიული პიროვნების -სახელმწიფო მოღვაწე, მხატვარი, მუსიკოსი - გენიალოგიური ხის ფრაგმენტებს.
3. პროექტის აქტუალობა: მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ ინფორმაციის მოძიების და მათი თვალსაჩინოდ წარმოდგენის უნარი.
4. პროექტის მიზნები:გამოჩენილ პიროვნებათა ნათესაური კავშირების დადგენა. ოპტიმალური ვარიანტის არჩევა.
5.მონაწილეთა ასაკი: 16 წელი.
6. ვადები/ხანგრძლივობა: ერთი კვირა
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას: გავიგებთ სხვადასხვა გამოჩენილ პიროვნებათა ცხოვრებისა და ნათესაური კავშირების შესახებ.
8.პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:სახელმძღვანელო, კომპიუტერი.
9.პროექტის მსვლელობა(ძირითადი აქტივობები): პროექტში მონაწილე მოსწავლეებს ჩავუტარე ლექცია გრაფთა თეორიის მნიშვნელოვან საკითხებზე. გრაფებს ლოგიკური ამოცანების ამოხსნისას, სიმრავლეებს შორის შესაბამისობის თვალსაჩინოდ წარმოდგენისას ვიყენებთ.საინტერესო გამოვლინება აქვს ბმულ გრაფს, რომელიც არც ციკლს და არც მარყუჟს არ შეიცავს. მას შემოკლებით ,,ხე“-ს უწოდებენ. იგი გამოიყენება გადაწყვეტილების მიღებასთან დაკავშირებით წინადადებების წარმოდგენისას, მარტივი რიცხვების მამრავლებად დაშლისას, ქიმიაში, ბიოლოგიაში, აგრეთვე ნათესაური კავშირების აღწერისას წინაპართა რაიმე ოჯახიდან დაწყებული. მისწავლეებს დავყოფ ორ ჯგუფად. პირველ ჯგუფს მიეცემა დავალება მოიძიონ მასალები ისტორიული წყაროებიდან, ინტერნეტით და შეადგინონ რომელიმე ისტორიული პიროვნების -სახელმწიფო მოღვაწე, მხატვარი, მუსიკოსი - გინეალოგიური ხის ფტაგმენტი. მეორე ჯგუფს დაევალება ამოხსნან ამოცანა: ხუთი ქალაქიდან ყოველი ორი დაკავშირებულია რკინიგზით.მანძილები ცხრილითაა წარმოდგენილი
4. პროექტის მიზნები:გამოჩენილ პიროვნებათა ნათესაური კავშირების დადგენა. ოპტიმალური ვარიანტის არჩევა.
5.მონაწილეთა ასაკი: 16 წელი.
6. ვადები/ხანგრძლივობა: ერთი კვირა
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას: გავიგებთ სხვადასხვა გამოჩენილ პიროვნებათა ცხოვრებისა და ნათესაური კავშირების შესახებ.
8.პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:სახელმძღვანელო, კომპიუტერი.
9.პროექტის მსვლელობა(ძირითადი აქტივობები): პროექტში მონაწილე მოსწავლეებს ჩავუტარე ლექცია გრაფთა თეორიის მნიშვნელოვან საკითხებზე. გრაფებს ლოგიკური ამოცანების ამოხსნისას, სიმრავლეებს შორის შესაბამისობის თვალსაჩინოდ წარმოდგენისას ვიყენებთ.საინტერესო გამოვლინება აქვს ბმულ გრაფს, რომელიც არც ციკლს და არც მარყუჟს არ შეიცავს. მას შემოკლებით ,,ხე“-ს უწოდებენ. იგი გამოიყენება გადაწყვეტილების მიღებასთან დაკავშირებით წინადადებების წარმოდგენისას, მარტივი რიცხვების მამრავლებად დაშლისას, ქიმიაში, ბიოლოგიაში, აგრეთვე ნათესაური კავშირების აღწერისას წინაპართა რაიმე ოჯახიდან დაწყებული. მისწავლეებს დავყოფ ორ ჯგუფად. პირველ ჯგუფს მიეცემა დავალება მოიძიონ მასალები ისტორიული წყაროებიდან, ინტერნეტით და შეადგინონ რომელიმე ისტორიული პიროვნების -სახელმწიფო მოღვაწე, მხატვარი, მუსიკოსი - გინეალოგიური ხის ფტაგმენტი. მეორე ჯგუფს დაევალება ამოხსნან ამოცანა: ხუთი ქალაქიდან ყოველი ორი დაკავშირებულია რკინიგზით.მანძილები ცხრილითაა წარმოდგენილი
A | B | C | D | E | |
A | 0 | 60 | 40 | 50 | 20 |
B | 60 | 0 | 30 | 35 | 45 |
C | 40 | 30 | 0 | 55 | 50 |
D | 50 | 35 | 55 | 0 | 20 |
E | 20 | 45 | 50 | 20 | 0 |
იპოვეთ უმოკლესი მანძილი, რომლითაც D ქალაქიდან გამოსვლისას ყველა ქალაქს მოვივლით და ისევ D ქალაქში დავბრუნდებით. უნდა წარმოადგინონ ამოცანის შესაბამისი გრაფი.
სამუშაოს დამთავრების შემდეგ ჩავატარეთ შემაჯამებელი შეხვედრა. ორთავე ჯგუფმა წარმოადგინა თავისი ნამუშევარი დიაგრამის სახით.
10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: მათემატიკა.
11. პროექტის ხელმძღვანელი: მზიული ბაჯელიძე.
12. ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: mziulibajelidze@gmail.com
11. პროექტის ხელმძღვანელი: მზიული ბაჯელიძე.
12. ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: mziulibajelidze@gmail.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий